Ingen appetit - 5 mdr.

9. oktober 2008

Alder:
5 mdr.

Ingen appetit - 5 mdr.

Hej Helen,

Ja så er jeg sørme på den igen og har brug for din hjælp..

Som du nok kan se fra mine tidligere spørgsmål da min datter var lille, så havde vi store madproblemer og har det desværre også stadig den dag idag.. Hun bliver nu 3 år og vejer 10,5 kg og har bare slet ikke lyst til mad.. Vi har været indlagt til observationer af flere omgange og gået til diverse dietister og familievejledning uden succes :-(

Nå, Men nu er lillebror så kommet til og er nu 5 mdr gammel.. Han er heldigvis en stor dreng og vejer 8,8 kg, men men men, han vil ikke spise og det er igen blevet til en kamp. (han får pt kun modermælk)

Jeg har nu stoppet med at amme ham og malker ud og giver ham på flaske istedet for, da han var begyndt at favorisere flasken over brystet og jeg kunne ikke rigtig bære at jeg blev afvist hele tiden så nu prøver jeg ikke længere men malker bare ud til ham..

Men den sidste måneds tid har han stort set slet ikke ville spise og jeg forstår det bare ikke.. han har altid været meget hurtig ved brystet og spiste sig mæt på 5 min men tog fint på så det var jo ok.

Men problemet er nu at han ikke er sulten og det syntes jeg altså er mærkeligt..
En dag kan se således ud:

ca 03.00 Ammes

ca 07-08.00 Tilbydes mælk på flaske men for det meste nej tak efterfulgt af flitsbue.
Prøver ca 1 times tid

ca 12-13 Tilbydes mælk på flaske men det er en kamp at få ham til at spise, men jeg får måske ca 100 ml i ham.

ca 16-17 samme procedure igen igen.
Efter lidt kamp ca 100-120 ml

Inden puttetid prøver jeg igen, nogle gange vil han tage lidt 100-140 ml, andre gange ikke.

Vækkes ca ...

Annonce

... 22.30 og spiser i søvne ca 140-160 ml

Så vidt jeg selv kan regne ud så er det jo langt fra det behov han har for sin alder, men jeg ved ganske enkelt ikke hvad jeg skal gøre.. Og jeg kan mærke at det er ved at tage en forkert drejning for jeg bliver vildt frustreret over at han ikke spiser.

Han har været en del syg med hoste det sidste lange stykke tid, men han er tjekket hos lægen gentagne gange, både ører, hals, lunger, trøske etc.

Lægen siger at han er i fin stand og ikke ser hverken dehydreret eller syg ud, så at jeg bare skal vente og se om det ikke vender igen, men jeg er bare så bange for at det stakkels lille barn ikke får mad nok.. Det sidder så dybt i mig!!

Jeg tænker også at nu vi skal igang med grød så ryger der jo noget mælk fra og da han næsten intet får i forvejen så syntes jeg det er et problem??

Syntes du at det er ok at der nogle gange går så mange timer (Læs: næsten 12) i løbet af dagen, hvor jeg intet kan få i ham eller har du forslag til hvad jeg kan gøre.. Jeg har prøvet at give han erstatning istedet i tilfælde af, at det var min mælk der smagte mærkeligt, men det ville han heller ikke have:-((

Jeg er bare så frusteret over at det skal være sådan en kamp.. I starten var han i godt humør selvom han ikke fik mad, så der tænkte jeg at han jo bare måtte melde sig når han var sulten, men de sidste mange dage er han tvær og pivet og græder og er lige ved at spise mig når jeg bærer ham, og jeg laver troligt mad til ham som jeg så kan smide ud igen, for han vil ikke have det..

Det var vist en lang smøre og jeg håber du kan finde hoved og hale i det.

På forhånd tak
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor